Van bezoekers naar conversies: zo maakte ik de Meta (Facebook) Pixel meetbaar voor Doorbreek het Patroon

Voor de website Doorbreekhetpatroon.nl en de bijbehorende online leeromgeving via Membirds heb ik de Facebook Pixel goed ingericht, zodat er vanaf nu écht gemeten kan worden wat werkt – en wat niet.

📌 Wat was de uitdaging?

Guus, oprichter van Doorbreek het Patroon, wilde inzicht in de prestaties zodat deze informatie gebruikt kan worden bij het instellen van de advertenties. Hoeveel mensen komen op de bestelpagina? En hoeveel doen uiteindelijk een aankoop?

Die gegevens zijn niet alleen waardevol voor het verbeteren van zijn marketing, maar ook essentieel voor het goed laten draaien van Meta-advertenties (Facebook & Instagram). Hoe beter je pixel weet wat een ‘goede’ klant is, hoe slimmer het algoritme gaat meewerken.

⚙️ Wat heb ik gedaan?

  • 🔧 Meta/Facebook Pixel toegevoegd aan de website én de Membirds omgeving
  • 📈 Aangepast zodat we kunnen meten hoeveel mensen de bestelpagina bekijken en hoeveel mensen kopen
  • 💡 Gecontroleerd of events goed doorkomen in Meta

Zo is alles nu klaar voor slim adverteren – mét feedback uit de data.

🎯 Wat levert het op?

  • Inzicht in conversies: meten = weten
  • Meta kan beter optimaliseren voor aankopen
  • Betere campagnes met lagere kosten per klant
“Gabriella heeft me enorm uit de brand geholpen! Vlak voor de lancering van mijn website, lukte het niet om Meta goed in te stellen en te koppelen aan mijn website. Gabriella heeft me hier heel fijn bij geholpen en last minute tijd voor me vrij gemaakt. De samenwerking verliep soepel en fijn, snelle en heldere communicatie!”

Ook klaar om écht te gaan meten?

Adverteer je met Meta of overweeg je dat? Dan is een goed ingestelde Pixel onmisbaar. Ik help je graag om dit op jouw site of leeromgeving goed in te richten.
Plan hier je kennismaking in