Van bezoekers naar conversies: zo maakte ik de Meta (Facebook) Pixel meetbaar voor Doorbreek het Patroon
Voor de website Doorbreekhetpatroon.nl en de bijbehorende online leeromgeving via Membirds heb ik de Facebook Pixel goed ingericht, zodat er vanaf nu écht gemeten kan worden wat werkt – en wat niet.
📌 Wat was de uitdaging?
Guus, oprichter van Doorbreek het Patroon, wilde inzicht in de prestaties zodat deze informatie gebruikt kan worden bij het instellen van de advertenties. Hoeveel mensen komen op de bestelpagina? En hoeveel doen uiteindelijk een aankoop?
Die gegevens zijn niet alleen waardevol voor het verbeteren van zijn marketing, maar ook essentieel voor het goed laten draaien van Meta-advertenties (Facebook & Instagram). Hoe beter je pixel weet wat een ‘goede’ klant is, hoe slimmer het algoritme gaat meewerken.
⚙️ Wat heb ik gedaan?
- 🔧 Meta/Facebook Pixel toegevoegd aan de website én de Membirds omgeving
- 📈 Aangepast zodat we kunnen meten hoeveel mensen de bestelpagina bekijken en hoeveel mensen kopen
- 💡 Gecontroleerd of events goed doorkomen in Meta
Zo is alles nu klaar voor slim adverteren – mét feedback uit de data.
🎯 Wat levert het op?
- Inzicht in conversies: meten = weten
- Meta kan beter optimaliseren voor aankopen
- Betere campagnes met lagere kosten per klant

